Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

Sinatur Hotel & Konference

Sinatur Hotel & Konference er trukket i den grønne førertrøje til glæde for medarbejdere, kunder og miljø.

Skrevet af:
udsigten fra et Sinatur hotel

Indhold er hentet

Sinatur Hotel & Konference vil gerne opfattes som en ordentlig og moderne virksomhed med glade medarbejdere, der føler, at de gør en forskel.

I 2018 udviklede Sinatur en bæredygtighedsstrategi med en række mål for bæredygtighed og social ansvarlighed bundet op på FN’s Global Compact, som er verdens største frivillige initiativ for ansvarlige virksomheder. Blandt Sinaturs certificeringer er B Corp - og Sinatur mener, hvad de siger. Claus Nielsen, direktør for Sinatur Hotel & Konference, fortæller:

Det bedste råd, jeg kan give andre virksomheder, der ønsker at arbejde med due diligence for ansvarlig virksomhedsadfærd, er: Kom i gang nu.

Claus Nielsen og Sinatur Hotel & Konference har arbejdet strategisk med bæredygtighed siden 2018.

Claus Nielsen og Sinatur Hotel & Konference har arbejdet strategisk med bæredygtighed siden 2018.

Indhold er hentet

Arbejdet med leverandørkæden har fx ført til, at Sinatur i dag er den eneste hotelkæde med Det Økologiske Spisemærke i sølv. Og det er vigtigt, at leverandørerne har kendskab til de krav, man stiller siger direktør Claus Nielsen. Det har nemlig ført til et godt samarbejde med leverandørerne om social ansvarlighed.

Ift. due diligence har Sinatur fået hjælp til at prioritere og få kortlagt risici for både produkter og leverandører.

Fokusset på ansvarlig virksomhedsadfærd har bl.a. andet været med til at skabe  glade medarbejdere i en god, sund og ansvarlig virksomhed. Og via arbejdet med due dillgence har Sinatur fået svar på, hvor der er risici, hvilket gør det mere tydeligt, hvor man skal sætte ind. De kan nu prioritere indsats og ressourcer.